صدور پروانه کسب

فرآیند صدور پروانه کسب

اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین، برای صدور پروانه کسب (CNG) در سه رسته‌ی هیدرواستاتیک، خدمات فنی و کم فشار خدمات ارائه می دهد.

برای دریافت پروانه کسب ابتدا باید از طریق درگاه ملی مجوزها و سپس سامانه ایرانیان اصناف نسب به ثبت نام اقدام نمایید.

پرداخت حق عضویت

مشاهده میزان بدهی حق عضویت و پرداخت به صورت آنلاین
ورود به سامانه

شروع ثبت نام از درگاه ملی مجوزها

درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، بستری اینترنتی تحت مدیریت دبیرخانه «هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌ وکار» است که برای همه کسب وکارهای موجود در کشور، شرایط، مدارک، مجوزهای پیش‌نیاز، هزینه و زمان صدور مجوز را شفاف و قابل فهم ارائه می کند.
درگاه ملی مجوزها

ثبت نام دوره گواهی احکام کسب و تجارت

متقاضیان پروانه کسب باید نسبت به دریافت و یا استعلام گواهی احکام کسب و کار از طریق سامانه ایرانیان اصناف اقدام کنند.
ورود به سایت

فرآیند صدور پروانه کسب

1. شروع ثبت نام از درگاه ملی مجوزها

برای دریافت پروانه کسب، ابتدا لازم است از طریق درگاه ملی مجوزها نسبت به انتخاب رسته شغلی مورد نظر خود اقدام نمایید.
لطفاً به نکات زیر توجه فرمایید:

  • رسته “هیدرواستاتیک” در سامانه، زیرمجموعه “تعمیر و خدمات دستگاه و ابزار الکترومکانیکی” قرار دارد.

  • رسته‌های “کم‌فشار” و “پرفشار” در سامانه، زیرمجموعه “تعمیر سامانه مکانیکی خودرو” تعریف شده‌اند.

در صورتی که درخصوص استعلام‌ها با مشکلی مواجه شدید می‌توانید با پشتیبان‌های سایت درگاه ملی مجوزها تماس بگیرید.

2. بارگذاری مدارک در سامانه ایرانیان اصناف

در این مرحله، می‌بایست مدارک مورد نیاز جهت دریافت پروانه کسب را در سامانه بارگذاری نمایید.

لطفاً توجه داشته باشید:
🔹مدارک باید مطابق با لیست اعلام‌شده و به‌صورت کامل و خوانا بارگذاری شوند.

به منظور راحتی شما عزیزان نمونه خام مصوبه هیئت مدیره و تعهدنامه کدپستی سند جهت دانلود و استفاده بارگذاری شده‌اند.

مدارک ارسالی ظرف ۲۴ ساعت کاری بررسی خواهند شد و در صورت وجود نقص یا ایراد، از طریق پیامک به شما اطلاع داده می‌شود.
پس از دریافت پیامک، ۲ روز کاری فرصت دارید مدارک اصلاح‌شده را بارگذاری نمایید. در غیر این صورت، درخواست شما رد شده و باید فرآیند ثبت‌نام را از ابتدا آغاز کنید.

  • لیست مدارک اعلام‌شده کامل است. با این حال، متقاضیانی که در گذشته برخی مدارک را بارگذاری کرده‌اند (مانند تمدید یا تغییر)، نیازی به بارگذاری مجدد آن مدارک ندارند.

  • تنها مدارکی را بارگذاری کنید که در سامانه اصناف از شما خواسته شده است.

در صورت وجود هرگونه سوال درباره مدارک، می‌توانید از طریق ثبت تیکت در بخش “پروانه کسب – آموزش” با ما در ارتباط باشید.
👩‍💼 کارشناس پاسخ‌گو: خانم حاجیوند

3. استعلام اماکن توسط اصناف و پرداخت وجه توسط متقاضی

پس از تأیید مدارک، پیامک پرداخت هزینه صدور پروانه از سوی سامانه اصناف برای شما ارسال خواهد شد.
پس از انجام پرداخت، پروانه کسب اولیه شما (بدون مهر و امضای اتحادیه) صادر و در سامانه قابل مشاهده خواهد بود.

4. ورود اطلاعات اولیه صاحب پروانه کسب در سامانه BPMS

سپس پیامکی حاوی نام کاربری و رمز عبور سامانه BPMS به همراه اطلاعات پرداخت هزینه بازرسی از طرف اتحادیه برای شما ارسال خواهد شد.
در صورتی که درباره نحوه ورود به سامانه سوالی داشته باشید، می‌توانید از طریق بخش «واحد پروانه کسب – پذیرش اولیه» تیکت ثبت نمایید.
کارشناس مربوطه: خانم بابایی

5. پرداخت هزینه هزینه و آپلود رسید پرداخت توسط متقاضی

پس از پرداخت وجه، لطفاً رسید پرداختی را در سامانه BPMS بارگذاری نمایید.
رسید شما ظرف ۲۴ ساعت توسط کارشناس مالی بررسی خواهد شد و در صورت معتبر بودن، پرونده جهت بازرسی ارجاع داده می‌شود.
در صورتی که سوالی در خصوص پرداخت هزینه و بارگذاری رسید داشته باشید، می‌توانید از طریق بخش «واحد پروانه کسب – مالی» تیکت ثبت نمایید.
کارشناس مربوطه: آقای گل‌گواهی

6. بازرسی

بازرسی از کارگاه شما توسط بازرس‌های اتحادیه طی ۷ روز کاری انجام خواهد شد.
در صورتی که تمامی الزامات در کارگاه شما رعایت شده باشد، بازرسی تایید خواهد شد. در غیر این صورت، می‌توانید ایرادات را از بازرس جویا شوید و نسبت به رفع آن‌ها اقدام نمایید. سپس مجدداً درخواست بازرسی از طریق ثبت تیکت ارسال نمایید.
چنانچه سوالی در خصوص روند بازرسی دارید یا با مشکلی مواجه شده‌اید، می‌توانید برای بخش «پروانه کسب – بازرسی» تیکت ارسال کنید.
کارشناس مربوطه: خانم حاجیوند

7. بررسی مدارک فنی

در این مرحله، مدرک فنی شما توسط کارشناس اتحادیه در سامانه بارگذاری و بررسی خواهد شد.
در صورتی که مدارک بارگذاری شده توسط شما در اصناف تکمیل نباشد، پیامکی به شما ارسال خواهد شد.
برای اطلاع دقیق از ایرادات، لازم است شما برای بخش «پروانه کسب – آموزش» تیکت ثبت نمایید و پس از دریافت پاسخ و آگاهی از موارد نقص، نسبت به اصلاح مدارک اقدام کرده و نسخه اصلاح شده را بارگذاری کنید.
کارشناس مربوطه: خانم حاجیوند

8. ارسال پیامک پرداخت هزینه IRNGV

در این مرحله، پیامک حاوی لینک پرداخت هزینه سامانه IRNGV برای شما ارسال می‌شود. لطفاً پس از پرداخت، رسید را در سامانه BPMS بارگذاری کنید.
رسید شما طی ۲۴ ساعت توسط کارشناس مربوطه بررسی خواهد شد.
در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص پرداخت هزینه و بارگذاری رسید، می‌توانید برای واحد «پروانه کسب – مالی» تیکت ثبت نمایید.
کارشناس مربوطه: آقای گل‌گواهی

9. ارسال پیامک حاوی نام کاربری و رمز عبورسامانه IRNGV

اگر در سامانه بدهی نداشته باشید اطلاعات شما در سامانه داخلی و IRNGV ثبت می‌شود و نام کاربری و رمز عبور جهت استفاده در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

10. امضا و ارسال پروانه کسب

پروانه کسب شما توسط مدیر واحد پروانه کسب امضا خواهد شد و شما می‌توانید فایل پروانه را از کارگروه استان خود دریافت نمایید. در صورتی که استان شما کارگروه نداشته باشد‌، پروانه کسب شما از طریق دبیرخانه‌ی اتحادیه برای شما ارسال خواهد شد.

کارشناسان ما در بخش پروانه‌ی کسب

طاهره بابائی

کارشناس صدور پروانه کسب
1.ثبت اطلاعات متقاضی از سامانه نوین اصناف در سایت bpms
2. پیگیری و پشتیبانی مراحل مختلف مرتبط با پروانه کسب
3. ورود اطلاعات متقاضیان به سامانه داخلی و تولید کد اتحادیه
4. ویرایش اطلاعات متقاضی در سامانه در صورت لزوم
5. وارد کردن یا ویرایش اطلاعات پروانه کسب در سایت IRNGV
6. بررسی نامه‌های تغییر آدرس، تغییر شماره تماس و درخواست‌های موقت
7.تماس با متقاضیان در صورت تاخیر در روند انجام امور پروانه کسب
داخلی 2001

مژده شناسنده

مدیر واحد پروانه کسب
1. انجام امور مربوط به تخصیص و حذف تخصیص بازرسان به مراکز فنی
2. ابطال پروانه‌های کسب
3. ارسال پیامک قطع دسترسی مراکز به صاحب مرکز
4. مدیریت روند صدور پروانه کسب
5. پیگیری شکایت‌های مراکز خدمات فنی با همکاری واحد بازرسی و شکایات

مائده حاجیوند

کارشناس صدور پروانه کسب
1. بررسی مدارک بارگذاری شده در سامانه اصناف
2. ارسال پیامک‌های مربوط به ایراد مدارک از طریق سامانه اصناف
3. ثبت نامه‌های بازرسی و در صورت تاخیر در ثبت نتیجه، پیگیری از بازرس
4. ثبت نتایج بازرسی استان‌هایی که کارگروه ندارند.
5. اطمینان از تکمیل بودن مدارک تایید شده توسط اصناف در سامانه BPMS
داخلی 2002

مصطفی گل گواهی

کارشناس مالی و امور مرتبط با اصناف
1. بررسی و تایید فیش‌های بازرسی
2. تعیین هزینه‌ها و بررسی اطلاعات مالی متقاضیان
3. بررسی و رفع مشکلات شارژ ناموفق پنل IRNGV
4. تهیه لیست حق عضویت سالیانه و پیگیری پرداخت‌های اعضا و اطمینان از تمدید به موقع پروانه