فرآیند صدور پروانه کسب
اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین، برای صدور پروانه کسب (CNG) در سه رستهی هیدرواستاتیک، خدمات فنی و کم فشار خدمات ارائه می دهد.
برای دریافت پروانه کسب ابتدا باید از طریق درگاه ملی مجوزها و سپس سامانه ایرانیان اصناف نسب به ثبت نام اقدام نمایید.
شروع ثبت نام از درگاه ملی مجوزها
ثبت نام دوره گواهی احکام کسب و تجارت
فرآیند صدور پروانه کسب
1. شروع ثبت نام از درگاه ملی مجوزها
در صورتی که در این مرحله با مشکلی مواجه شدید میتوانید با پشتیبانهای سایت درگاه ملی مجوزها تماس بگیرید.
2. بارگذاری مدارک در سامانه ایرانیان اصناف
در این مرحله باید مدارک مورد نیاز جهت دریافت پروانه کسب را در سایت بارگذاری نمایید.
لطفا مدارک مطابق لیست بارگذاری شوند.
به منظور راحتی شما عزیزان نمونه خام مصوبه هیئت مدیره، اجاره نامه دستی و تعهدنامه کدپستی سند جهت دانلود و استفاده بارگذاری شدهاند.
مدارک بارگذاری شده طی 24 ساعت بررسی خواهند شد و ایرادات از طریق پیامک به شما اطلاع داده میشود. در صورت رد شدن مدارک دو روز کاری فرصت ویرایش و بارگذاری مجدد دارید در غیر این صورت درخواست شما رد و میبایست فرآیند ثبت نام را از اول شروع کنید.
توجه داشته باشید لیست مدارک به صورت کامل میباشد. متقاضیان تمدید و تغییر برخی از مدارک را در گذشته بارگذاری کردهاند و نیازی به بارگذاری مجدد نمیباشد لذا تنها مدارکی بارگذاری شوند که در سامانه اصناف خواسته شده است.
در صورتی که سوالی در خصوص مدارک داشته باشید میتوانید برای واحد پروانه کسب – آموزش تیکت ثبت کنید.
کارشناس مربوطه: خانم حاجیوند
3. استعلام اماکن توسط اصناف و پرداخت وجه توسط متقاضی
پس از تایید مدارک، پیامک پرداخت وجه توسط اصناف برای شما ارسال خواهد شد و پس از پرداخت، پروانه اولیه شما بدون مهر و امضای اتحادیه صادر خواهد شد.
4. ورود اطلاعات اولیه صاحب پروانه کسب در سامانه BPMS
پس از تایید مدارک، پیامک پرداخت وجه توسط اصناف برای شما ارسال خواهد شد و پس از پرداخت، پروانه اولیه شما بدون مهر و امضای اتحادیه صادر خواهد شد.
سپس پیامک حاوی نام کاربری و رمزعبورسامانه BPMS به همراه پرداخت هزینه بازرسی از طرف اتحادیه ارسال خواهد شد.
در صورتی که سوالی در خصوص ورود به سامانه داشته باشید میتوانید برای واحد پروانه کسب – پذیرش اولیه تیکت ثبت کنید.
کارشناس مربوطه: خانم بابایی
5. پرداخت هزینه هزینه و آپلود رسید پرداخت توسط متقاضی
پس از پرداخت وجه لطفا رسید پرداختی را در سامانه BPMS بارگذاری کنید.
رسید شما طی 24 ساعت توسط کارشناس مالی بررسی خواهد شد و در صورت معتبر بودن رسید پرونده شما برای بازرسی ارجاع داده میشود.
در صورتی که سوالی در خصوص پرداخت هزینه و بارگذاری رسید داشته باشید میتوانید برای واحد پروانه کسب – مالی تیکت ثبت کنید.
کارشناس مربوطه: آقای گل گواهی
6. بازرسی
بازرسی از کارگاه شما توسط بازرسهای اتحادیه طی 7 روز کاری انجام خواهد شد. در صورتی که در کارگاه شما تمامی الزامات رعایت شده باشد بازرسی شما تایید خواهد شد در غیر این صورت میتوانید ایرادات را از بازرس پرسیده و نسبت به برطرف کردن آن اقدام نمایید و سپس مجدد درخواست بازرسی خود را از طریق تیکت ارسال نمایید.
در صورتی که سوالی در خصوص روند بازرسی داشته باشید و یا با مشکلی رو به رو شدهاید میتوانید برای بخش پروانه کسب – بازرسی تیکت ارسال کنید.
کارشناس مربوطه: خانم حاجیوند
7. بررسی مدارک فنی
در این مرحله مدرک فنی شما توسط کارشناس آموزش در سامانه بارگذاری خواهد شد.
در صورتی که مدارک بارگذاری شده توسط شما در اصناف، تکمیل نباشد از طرف اتحادیه با شما تماس گرفته میشود و باید پس از برطرف کردن ایرادات، مدارک لازم را برای اتحادیه از طریق تیکت برای بخش پروانه کسب – آموزش ارسال نمایید.
8. ارسال پیامک پرداخت هزینه IRNGV
در این مرحله پیامک حاوی لینک هزینه سامانه برای شما ارسال میشود. لطفا پس از پرداخت رسید را در سامانه IRNGV بارگذاری کنید.
رسید شما طی 24 ساعت توسط کارشناس مربوطه بررسی خواهد شد.
در صورتی که سوالی در خصوص پرداخت هزینه و بارگذاری رسید داشته باشید میتوانید برای واحد پروانه کسب – مالی تیکت ثبت کنید.
کارشناس مربوطه: آقای گل گواهی
9. ارسال پیامک حاوی نام کاربری و رمز عبورسامانه IRNGV
اگر در سامانه بدهی نداشته باشید اطلاعات شما در سامانه داخلی و IRNGV ثبت میشود و نام کاربری و رمز عبور جهت استفاده در دسترس شما قرار خواهد گرفت.
10. امضا و ارسال پروانه کسب
پروانه کسب شما توسط مدیر واحد پروانه کسب امضا خواهد شد و شما میتوانید فایل پروانه را از کارگروه استان خود دریافت نمایید. در صورتی که استان شما کارگروه نداشته باشد، پروانه کسب شما از طریق دبیرخانهی اتحادیه برای شما ارسال خواهد شد.
کارشناسان ما در بخش پروانهی کسب
طاهره بابائی
1.ثبت اطلاعات متقاضی از سامانه نوین اصناف در سایت bpms
2. پیگیری و پشتیبانی مراحل مختلف مرتبط با پروانه کسب
3. ورود اطلاعات متقاضیان به سامانه داخلی و تولید کد اتحادیه
4. ویرایش اطلاعات متقاضی در سامانه در صورت لزوم
5. وارد کردن یا ویرایش اطلاعات پروانه کسب در سایت IRNGV
6. بررسی نامههای تغییر آدرس، تغییر شماره تماس و درخواستهای موقت
7.تماس با متقاضیان در صورت تاخیر در روند انجام امور پروانه کسب
داخلی 2001
مژده شناسنده
1. انجام امور مربوط به تخصیص و حذف تخصیص بازرسان به مراکز فنی
2. ابطال پروانههای کسب
3. ارسال پیامک قطع دسترسی مراکز به صاحب مرکز
4. مدیریت روند صدور پروانه کسب
5. پیگیری شکایتهای مراکز خدمات فنی با همکاری واحد بازرسی و شکایات
مائده حاجیوند
1. بررسی مدارک بارگذاری شده در سامانه اصناف
2. ارسال پیامکهای مربوط به ایراد مدارک از طریق سامانه اصناف
3. ثبت نامههای بازرسی و در صورت تاخیر در ثبت نتیجه، پیگیری از بازرس
4. ثبت نتایج بازرسی استانهایی که کارگروه ندارند.
5. اطمینان از تکمیل بودن مدارک تایید شده توسط اصناف در سامانه BPMS
داخلی 2002
مصطفی گل گواهی
1. بررسی و تایید فیشهای بازرسی
2. تعیین هزینهها و بررسی اطلاعات مالی متقاضیان
3. بررسی و رفع مشکلات شارژ ناموفق پنل IRNGV
4. تهیه لیست حق عضویت سالیانه و پیگیری پرداختهای اعضا و اطمینان از تمدید به موقع پروانه