علی محمودیان مدیر اجرایی اتحادیه سوختهای جایگزین گفت: سال ۹۸ دولت وقت به اجبار ناچار شد که برای توسعه سیانجی اقدام کند و الان هم برنامهای برای توسعه سیانجی وجود ندارد مگر اینکه ناترازی بنزین دولت را به اجبار به سمت توسعه سیانجی هدایت کند. *** هماکنون کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت صنعت سیانجی کشور بلااستفاده باقی مانده و امکان افزایش سهم سیانجی از ۲۳ به حداقل ۴۵ میلیون متر مکعب در روز وجود دارد. اما با وجود ظرفیت توسعه سیانجی حدود ۱۰ میلیون لیتر بنزین در روز معادل ۱۵۰ میلیون دلار در ماه (در قالبهای سوآپ و تهاتر) وارد کشور میشود درحالیکه میتوان با مبالغ کمتر، سوخت جایگزین سیانجی را توسعه داد. *** ماهانه ۱۵۰ میلیون دلار بنزین وارد کشور میشود اما ۲۰میلیون دلار بدهی چند ماهه پیمانکاران پرداخت نمیشود تا خودروها گاز سوز شده و از واردات بنزین جلوگیری شود.